9 Ocak 2011 Pazar

Tefal Actifry gerçekten mucize bir alet (mi?)

Canım her patates kızartması istediğinde kendi kendimle kavga ediyorum.

Bir taraftan iç sesim şimdi çıtır çıtır patates kızart, üzerine şöyle nefis sarımsaklı bir domates sosu yap. Sıcacık ekmeği sosa bana bana ye, ekmek arası yap, peynir, bal işte sana harika pazar kahvaltısı diyor.

Diğer taraftan da kızartmaya bir sürü zaman ayıracaksın, kızartma tavası başında uzun uzun zaman dikileceksin. Biraz başından ayrılsan patatesler hemen yanacak. Yağlar her yere sıçrayacak, ev buram buram kızartma kokacak. Kızartma yemenin sonrasındaki vicdan hesabından, sağlıksızlığından hiiç bahsetmiyorum diyor.

(Savaştaki dış ses ise eşimin sesi, çünkü sağlıksızlığından dolayı tam bir kızartma düşmanıdır kendileri.)

Bu savaşı kazanan hep ikinci taraf oluyor ve vazgeçiyorum. En durdurulamaz anlarda ise fırında patates yapıyorum. (Fırında patatese de bayılıyorum ama kahvaltıda patates kızartmasının yerini tutmuyor bir türlü)


Bir süredir televizyon reklamlarında, çeşitli bloglarda sürekli Tefal Actifry reklamları, tarifleri karşıma çıkıyor. Bir çok yemek için kullanılabilmesine rağmen Actifry'ın en büyük mucizesi anne kızartmasını bize sunması gibi görünüyor. Bilmeyen kaldı mı, hem de 1 kg. patates için sadece 1 kaşık yağ ile!


Gördüğüm ilk günden beri sırf bu kadar az yağ ile kızartma yapılabildiği için hayallerimi süsleyen Tefal Actifry, iddia edildiği gibi gerçekten anne kızartması tadını veriyor mu? Kızartma düşmanı eşime bile kızartmayı yedirir mi?


Denemeden bilinemeyecek galiba..

2 yorum:

Burcu dedi ki...

Ben kullanmadım ama lezzetsiz bir patates kızartması yaptığını biliyorum, kullananların yalancısıyım. :)

yepyeniurunler dedi ki...

Gerçekten mi Burcu, valla beklentim yüksekti oysa ki.

Gül